گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۳:۳۸ :: ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
ماجرای اینجه برون و جاده ابریشم

استاندار گلستان در دیدار با سفیر اتریش در ایران گفت که مسوولان این استان با هدف رونق بیشتر به اقتصاد و بهره بردن از همه ظرفیت‌های کشاورزی، تاریخی و طبیعی منطقه به دنبال احیای جاده تاریخی ابریشم هستند.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،هادی حق شناس  اظهار کرد: اهتمام دولت جمهوری اسلامی ایران به راه اندازی منطقه آزاد اینچه برون در نزدیکی کشور ترکمنستان می‌تواند افزون بر رونق بهتر اقتصاد دو کشور، احیاگر بخشی از مسیر قدیمی جاده ابریشم باشد.

وی بیان کرد: برخورداری گلستان از مرز دریایی و زمینی یکی از مزیت های استان در مسیر رسیدن به توسعه پایدار است و تلاش می کنیم از این فرصت برای رونق بیشتر اقتصاد منطقه استفاده کنیم.
جادهٔ ابریشم یا راه ابریشم شبکهٔ راه‌های به‌هم‌پیوسته‌ای با هدف بازرگانی در آسیا بود که شرق و غرب و جنوب آسیا را به هم و به شمال آفریقا و خاور اروپا پیوند می‌داد.
این مسیر که بخشی از آن از ایران و استان (قدیم) گلستان می گذشت، تا سدهٔ پانزدهم میلادی به‌ مدت ۱۷۰۰ سال بزرگ‌ترین شبکه بازرگانی دنیا بود.
استاندار همچنین با تاکید بر ظرفیت گلستان در بخش های گردشگری و کشاورزی ادامه داد: از حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی بویژه بخش خصوصی استقبال کرده و شرایط را برای فعالیت موثر آن ها در بخش های گوناگون فراهم می کنیم.
وی بیان کرد: گلستان با داشتن ۱.۳ درصد مساحت ایران رتبه نخست تولید دانه های روغنی، رتبه دوم تولید گندم، رتبه سوم توتون و مقام پنجم تولید گوشت قرمز کشور را بر عهده دارد و با تولید ۹۲ نوع محصول زراعی و ۱۰ درصد مرغ کشور از جایگاه ارزشمندی در امنیت غذایی برخوردار است.
استاندار گلستان به برنامه ریزی بلند مدت برای بهبود بخشیدن به صنعت دام استان اشاره کرد و گفت: اتاق بازرگانی گرگان به دنبال وارد کردن ۲۰ هزار رأس گاو از اروپا است که توصیه کردم این مراوده تجاری به دلیل جایگاه مطلوب ترکیه در تولید شیر و فراورده های آن کشور انجام شود.
حق شناس به سابقه طولانی رابطه دو کشور ایران و اتریش اشاره کرد و گفت: ۷۰۰ سال رابطه مستمر بین دو ملت ایران و اتریش بیانگر اعتماد متقابل و بلندمدت است و شاید کمتر کشورهایی در جهان باشند که چنین ارتباط دیرینه با یکدیگر داشته باشند.

ایرنا

print

پاسخی بگذارید