تاریخ: ۲۳:۴۰ :: ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
پروژه ساخت مخزن آب شرب سیاهکل به اتمام می رسد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان گفت که با پرداخت تمامی مطالبات پیمانکار پروژه ساخت مخزن آب شرب سیاهکل، طرح یادشده تکمیل و به بهره برداری می رسد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،علی اوسط اکبری مقدم عصر چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان سیاهکل اظهار داشت: طبق رایزنی که با پیمانکار پروژه ساخت مخزن آب شرب شهر سیاهکل انجام داده‌ایم و نیز بازدیدی که این پروژه داشتیم، تمامی مطالبات پیمانکار از طرف استانداری پرداخت می شود.

ساخت مخازن ۶۰۰ و سه هزار مترمکعبی سیاهکل و خطوط انتقال آب با هدف تأمین بخشی از آب آشامیدنی شهرهای لاهیجان، لنگرود، آستانه اشرفیه، سیاهکل، کیاشهر و کوچصفهان اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ آغاز و برای ساخت این مخازن طی مدت ۲۴ ماه، یکصد میلیارد ریال هزینه برآورد شده که با پرداخت ۲۰ میلیارد ریال اعتبار باقیمانده به پیمانکار، ساخت آن پایان یافته و آماده بهره برداری می شود.

معاون استاندار گیلان همچنین به بازدیدهای انجام شده از دیگر پروژه های شهرستان اشاره و اضافه کرد: اقدامات خوبی در حوزه پروژه های شهری سیاهکل انجام شده که نشان می دهد شورای شهر و شهرداری اختلافات گذشته را کنار گذاشته و با همدلی، در حال اجرای وظایف خود برای مردم هستند .

اکبری مقدم ادامه داد: در حوزه پروژه هایی که در مسیر منابع طبیعی هستند ، توجه داشته باشیم منابع طبیعی تنها میراثی هستند که باید برای آیندگان بمانند و لازم است مسئولان حساسیت داشته باشند اما به معنای آن نیست که جلوی پروژه های مهم و حیاتی از جمله لوله گذاری برای انتقال آب شرب روستایی گرفته شود.

وی همچنین لایروبی آب بندان ها را موضوعی مهم خواند و گفت که زمان کنونی، بهترین فرصت برای انجام این امر مهم است.

معاون استاندار گیلان به حوزه گردشگری نیز اشاره کرد و افزود: هر زمان از مردم و مشارکت آنان فاصله گرفته ایم، دچار مشکلات شده ایم و باید توجه داشته باشیم که گردشگری در هیچ جای جهان دولتی نبوده بلکه مبتنی بر مشارکت مردم و تشکل های مردم نهاد است بنابراین باید از سمن ها کمک بگیریم و بستر مناسبی برای آنها آماده کنیم.

شهرستان سیاهکل با دو بخش مرکزی و دیلمان و ۴۷ هزار نفر جمعیت، در ۵۵ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده و افزون بر ۱۳ هزار و ۲۳۰ مشترک آب آشامیدنی دارد.

در زمان کنونی ۹۳ مخزن ذخیره و تعدیل فشار آب شرب به حجم شش هزار و ۵۰۰ مترمکعب در تاسیسات آبرسانی ۱۳۷ روستای شهرستان سیاهکل فعال و در مدار بهره برداری است.

print

پاسخی بگذارید