تاریخ: ۲۲:۲۸ :: ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
روزهای پُررونق صیادان مازندرانی در خزر

مدیرکل شیلات مازندران گفت: از ابتدای فصل صید تاکنون میزان کل صید ماهی استخوانی دریای خزر به ۴۵۵ تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش اقتصاد گستر شمال  ،به نقل خبرگزاری فارس از مازندران، روزهای پرتکاپوی صیادان از مهر ماه فرا رسید و صیادان سخت مشغول صید و صیادی هستند.

امسال صیادان میانکاله از ۱۸ و سایر صیادان از ۲۵ مهر ماه وارد دریا شدند، البته در این میان صیادانی که در طرح تکثیر پرورش ماهی همکاری داشتند با ۵ روز تشویقی از ۲۰ مهر وارد دریای خزر شدند.

حدود ۴۰ روز از فعالیت صیادان در دریای خزر می‌گذرد و تلاش‌ها در بحث مشارکت تکثیر طبیعی موجب شد این روزها تورهایشان پر از ماهی باشد.

قاسم کریم‌زاده مدیرکل شیلات مازندران در همین خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: از ابتدای فصل صید تاکنون میزان کل صید ماهی استخوانی دریای خزر به ۴۵۵ تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد افزایش داشت.

وی افزود: همچنین ارزش اقتصادی این میزان ماهی صید شده ۱۲۳ میلیارد تومان  با ۴۹ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده است.

مدیرکل شیلات مازندران درباره ترکیب گونه‌های ماهی‌های صید شده، بیان کرد: ۲۶ درصد از ماهی‌های صید شده از گونه ماهی سفید، ۳۹ درصد کفال، ۳۳ درصد کپور و ۲ درصد سایر گونه‌ها بوده است.

کریم‌زاده با تاکید بر اینکه جامعه صیادی در طرح کمک به تکثیر طبیعی جهت حفظ و بازسازی دریای خزر همانند سال‌های گذشته مشارکت بیشتری داشته باشد، خاطرنشان کرد: همچنین صیادان شمال برای پرورش در ماهی قفس دریایی مشارکت کنند تا از این طریق بتوانند درآمد و هم اشتغال‌زایی ثابتی داشته باشند.

print

پاسخی بگذارید