گروه: اقتصادی
تاریخ: ۱۶:۴۴ :: ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
توزیع ۵۰ هزار تن نهاده دامی یارانه ای بین مرغداران گیلان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: در تیرماه جاری بالغ بر ۵۰ هزار تن انواع نهاده دامی یارانه ای بین مرغداری های فعال استان توزیع شده است.

حجت علی اکبرنژاد  افزود: با توجه به اینکه حدود هشت میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری های گیلان انجام شده و در همین راستا تاکنون بالغ بر ۵۰ هزار تن انواع نهاده های دامی یارانه ای بین تولید کنندگان استان با هدف کاهش هزینه تولید گوشت مرغ اختصاص یافته است.

وی افزود: شرکت پشتیبانی امور دام گیلان تمهیدات لازم را برای توزیع عادلانه این نهاده ها در دستور کار دارد.

به گفته علی اکبرنژاد، باتوجه به اینکه استان گیلان قطب مهم تولید مرغ در سطح کشور است، تولید کنندگان مرغ نیز موظفند به ازای دریافت دو تا دو و نیم کیلوگرم ذرت و کنجاله سویا یارانه ای، معادل یک کیلوگرم گوشت گرم به قیمت تعدیل شده روانه بازار کنند.

افزون بر ۷۶۰ واحد پرورش مرغ نیمچه گوشتی فعال در بخش تولید گوشت در استان فعالیت می کنند. گیلان بویژه شهرستان صومعه سرا یکی از قطب های برتر تولید گوشت مرغ کشور است.

در خرداد ماه سال جاری در مرغداری های استان بیش از هفت میلیون قطعه جوجه ریزی شده که در این راستا حدود ۸۸۰ تن گوشت مرغ تولید که بین ۴۰ تا ۵۰ درصد از گوشت های مرغ تولید شده گیلان به سایر استان ها و به طور عمده تهران ارسال می شود.

print

پاسخی بگذارید