گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۳:۴۷ :: ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
پرداخت ۲۸۸ میلیارد تومان تسهیلات به سیل‌زدگان

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از پرداخت ۲۸۸ میلیارد تومان تسهیلات احداثی و تعمیراتی به سیل‌زدگان لرستانی خبر داد و گفت: همچنین ۷۳ میلیارد تومان نیز از محل کمک‌های بلاعوض پرداخت شده است.

علیرضا تابش در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده پلدختر اظهار کرد: حدود ۲۱ هزار واحد مسکونی سیل‌زده نیازمند تعمیر و احداث در لرستان وجود دارد که از این تعداد ۷ هزار و ۷۰۰ واحد احداثی و مابقی تعمیری هستند.

وی خاطرنشان کرد: عملیات تعمیر ۱۳ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی از ۱۵ هزار و ۱۵۴ مورد به اتمام رسیده و طی روزهای آینده با حضور معاون اول رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از پرداخت ۲۸۸ میلیارد تومان تسهیلات احداثی و تعمیراتی به سیل‌زدگان لرستانی خبر داد و یادآور شد: همچنین ۷۳ میلیارد تومان نیز از محل کمک‌های بلاعوض دولتی پرداخت شده است.

تابش تصریح کرد: همچنین طی ۴ ماه گذشته ۱۵ هزار تن سیمان، ۵۲۲ اسکلت، ۲۹۰۰ تن مصالح فولادی در مناطق سیل زده لرستان توزیع شده است.

وی با تأکید بر تسریع در انجام عملیات احداث واحدهای سیل زده نیز افزود: آواربرداری ۶۴۰۰ واحد شروع شده، ضمن اینکه ۵۵۰۰ واحد پی کنی شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه معادل ۱۵۰۰ واحد سیل‌زده تاکنون احداث شده است، گفت: همه دستگاه‌های مسؤول موظف شده‌اند که در خصوص مناطق سیل‌زده فعال شوند، به نحوی‌که به ترتیب حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان به وزارت‌های نیرو و راه ابلاغ شده است.

تابش اظهار کرد: بنیاد مسکن دیواره‌سازی شهر پلدختر و روستاهای «چم‌مهر» و «بابازید» جهت کمک به وزارت نیرو را بر عهده گرفته است، در همین راستا مشاورین، طراحی دیواره ساحلی پلدختر را تمام کرده و تا پایان هفته کارگاه جهت انجام عملیات دیواره «چم‌مهر» تجهیز می‌کنند.

وی در خصوص بازسازی دیواره ساحلی «بابازید» نیز افزود: جلسه مشترکی با وزارت راه و نیرو در مرکز جهت تعیین تکلیف این موضوع برگزار شد که در نهایت منجر به انتخاب مشاور و پیمانکار شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: امیدواریم پروژه‌ بازسازی دیواره‌های ساحلی را تا فصل زمستان به سرانجام برسانیم.

انتهای پیام

print

پاسخی بگذارید