تاریخ: ۱۸:۳۴ :: ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
رفع تصرف ۳ هزار میلیارد ریالی اراضی ملی در مازندران

بیش از ۳ هزار میلیارد ریال از اراضی ملی مازندران با اجرای حکم قضایی رفع تصرف شد.

جابر حسن زاده معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی مازندران از اجرای حکم قضایی برای رفع تصرف بیش از ۶ هکتار از اراضی ملی این استان و تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد.

او با اشاره به اقدامات انجام یافته در رفع تصرف اراضی ملی این استان، افزود: با تلاش‌های بعمل آمده ضمن تشدید در حفاظت اراضی و پیشگیری از وقوع تصرفات، نسبت به اجرای احکام قضایی از اراضی ملی اقدام و به بیت‌المال بازگردانده شد.

حسن زاده با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی مازندران پس از شناسایی تعرض به اراضی ملی این استان، اقدام به تنظیم شکواییه کرد، گفت: احکام قضایی برای رفع تصرف ۶۰۳۹۸ مترمربع از اراضی دولتی اجرا شد و براین اساس ساخت و ساز‌های غیرمجاز در آن تخریب و نسبت به امحا آثار تصرف اقدام شد.

او ارزش این اراضی را بیش از ۳ هزار میلیارد میلیارد ریال بیان کرد و افزود: این حکم به دنبال پایش مستمر اراضی دولتی و در راستای تثبیت حقوق عمومی، ممانعت از تعرض به اراضی دولتی و بیت‌المال و جلوگیری از تخریب اراضی ملی صادر و اجرا شد.

حسن زاده با بیان اینکه رسیدگی به موضوع زمین‌خواری یکی از اولویت‌های این اداره است، گفت: اداره کل راه و شهرسازی مازندران در راستای برخورد با پدیده زمین‌خواری و تخریب و تصرف اراضی ملی به سرعت عملیات قلع و قمع و رفع تصرف را با قاطعیت انجام می‌دهد.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی مازندران افزود: از مردم خواسته شده تا قبل از هرگونه ساخت‌و‌ساز، استعلام‌های لازم از دستگاه‌های ذی‌صلاح دریافت کنند تا ناخواسته و یا به صورت عمدی به اراضی ملی تجاوز نکنند چرا که این موضوع ضمن تشکیل پرونده‌های قضایی و تخریب بنا‌های احداثی، آن‌ها را متحمل زیان میکند.
انتهای پیام/س

print

پاسخی بگذارید