تاریخ: ۱۲:۲۴ :: ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
جرایم پرتکرار در مازندران چیست؟

رئیس کل دادگستری مازندران با تاکید بر استفاده از ظرفیت نهادهای فرهنگی، ۵ جرم را جزء جرائم پرتکرار در استان برشمرد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،حجت الاسلام محمد صادق اکبری رئیس کل دادگستری استان مازندران در نشست با اعضای شورای فرهنگی استان برنقش وعاظ، اعضای شورای فرهنگی و امامان جماعت در گسترش صلح و سازش و کاهش جرائم تاکید کرد و گفت: صلح وسازش را تبلیغ و عملیاتی کنید.

او با بیان اینکه قوه قضائیه در ایران و همه دنیا جایگاه مهم و رفیعی در اجرای عدالت برعهده دارد، افزود: مردم نیز توقع اجرای عدالت دارند و دراین مسیر سایر نهاد‌ها و ارگان‌ها نیز در کاهش جرائم و کاهش بار سنگین بر مردم باید نقش آفرینی کنند.

رئیس کل دادگستری مازندران افزود: امامان جماعت، وعاظ و مبلغان دینی به دلیل ارتباط مستمر و نزدیک با اقشار مختلف جامعه درحوزه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌ها ازطریق کلاس‌ها و منبر‌ها می‌توانند درذهن مردم اثرگذار بوده و با تشریح اثرات گناه و جرم، از گرایش به بزه و انواع جرائم پیشگیری کنند.

حجت الاسلام اکبری با بیان اینکه سرقت، توهین، تهدید، تصرف عدوانی و افترا از جرایم پرتکرار در استان است، گفت:هرکدام ازاین جرائم، جرایم دیگر و پرونده‌های متعدد را به دنبال دارد و هر پرونده، خسارت‌های معنوی و مادی بسیاری برجا می‌گذارد که با شناسایی علل و عوامل اصلی وقوع جرم، انجام اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه و تقویت روحیه صلح و سازش و مدارا می‌توان از بروز بسیاری از این جرایم و تشکیل پرونده‌های متعدد پیشگیری کرد.

رئیس کل دادگستری مازندران افزود: ظرافت‌هایی درنهاد خانواده است که نباید نادیده گرفته شود و نقش مهم خانواده در کاهش اختلافات و جرائم باید مورد توجه فعالان عرصه‌های فرهنگی ومبلغان مذهبی قرار گیرد

او گفت: دشمن ازطریق اثرگذاری برنهاد خانواده و فضای مجازی وارد شده و غفلت دراین خصوص اثرات مخربی خواهد داشت.

حجت الاسلام اکبری خواستار برقراری تفاهم نامه چندجانبه میان دادگستری استان و سازمان‌های موثر در امور فرهنگی شد و گفت: باید دانش افزایی، برنامه ریزی‌های هوشمندانه، مدبرانه و به روز در امور فرهنگی پیگیری وعملیاتی شود و همه مسئولان مرتبط آگاهانه، مجاهدانه و مخلصانه در گسترش فرهنگ مدارا و کاهش جرایم پرتکرار اقدام کنیم.

دراین جلسه اعضای شورای فرهنگی استان، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران، روسای ادارات شهرستان‌ها و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان حضور داشتند و در ابتدای جلسه به بیان نظرات، مشکلات و راهکار‌ها پرداختند.

print

پاسخی بگذارید